klab
"What I cannot create, I do not understand." – R. Feynman
Simonas Bastys, Rasa Gulbinaitė, Jonas Kubilius, Paolo Toffanin, Michael Nielsen

NMA 2011 m. vasaros sesija

NMA , Nidos vidurinė mokykla, Nida (Lithuania) , 2011-08-16

Pastaba: Dėl autorių teisių suvaržymų, skaidrės pateikiamos tik švietimo tikslais, išskyrus kai nurodyta kitaip ant pačių skaidrių

Rugpjūčio 16 d., antradienis

The eye and the brain: Two approaches to study human behaviour (dalykinė)

Paolo Toffanin (paolo.mp-concepts.net)

Understanding how the mind works is one of the most exciting scientific challenges. I will show how electroencephalography and eye movement studies help us understand how the brain works.

Rugpjūčio 17 d., trečiadienis

Pixelmator – sėkmės istorija (dalykinė)

Simonas Bastys (pixelmator.com)

Pixelmator – milžiniško pasisekimo sulaukusi nuotraukų redagavimo programa. Tai sėkmės istorija, pagrįsta paprastumu. Taip pat tai puikus pavyzdys, kaip verslas gali pasinaudoti mokslo resursais kuriant inovatyvų produktą. Bus pateiktas atsakymas, kaip mokslinis straipsnis virsta galutiniu produktu.

Kaip smegenys mokosi iš klaidų (dalykinė)

Rasa Gulbinaitė (rug.nl/staff/r.gulbinaite)

**Visi darome klaidų. Ko ir kaip galime iš jų pasimokyti? Šioje paskaitoje nagrinėsime, kaip smegenys reaguoja į klaidas, ar galima žvelgiant į smegenis jas nuspėti ir taip galbūt jų išvengti. Kalbėsime apie genetinius skirtumus, nulemiančius mokymosi iš klaidų efektyvumą ir atsakysime į klausimą, ar tikrai iš svetimų klaidų negalima pasimokyti.

Can machines live our lives? (asmenybės ugdymas)

Paolo Toffanin (paolo.mp-concepts.net)

In Avatar and Surrogates human beings experience their lives through an interface that lives for them in a world in which they could not. I will talk about how attainable and how close we are to living through a machine and what implications it has for our lives.

Rugpjūčio 18 d., ketvirtadienis

Lyčių lygybė ir skirtumai neuromoksluose (dalykinė)

Rasa Gulbinaitė (rug.nl/staff/r.gulbinaite)

Moksliniais tyrimais patvirtina, jog bendrai moterų smegenys yra mažesnės nei vyrų. Nors šiandien yra žinoma, jog smegenų dydis ir intelektas nėra susiję, tačiau prieš 100 metų situacija buvo kiek kitokia. Todėl neretai mokslininkai, nagrinėjantys lyčių skirtumus smegenyse kaltinami neuroseksizmu ir diskriminacijos dėl lyties skatinimu. Šioje paskaitoje bandysiu parodyti, kodėl tyrinėti moterų ir vyrų smegenis atskirai gali būti naudinga. Aptarsime, kodėl smegenų skirtumai nepagrindžia lyčių diskriminacijos.

Regos sistemos modeliavimas (dalykinė)

Jonas Kubilius (jonas.klab.lt)

Kaip mes matome? Pasirodo, niekas to nežino. Šitoje paskaitoje aiškinsimės, kodėl taip sunku perprasti regos veikimo principus, nors matymas nereikalauja jokių pastangų. Pristatysiu bandymus modeliuoti regos sistemą standartiniais computer vision algoritmais ir neuroniniais tinklais, remiantis neuromokslų žiniomis. O jeigu bus galimybė, išbandysime ką nors gyvai.

10 lessons from experimental psychology (asmenybės ugdymas)

Jonas Kubilius (jonas.klab.lt)

In this lecture I will present ten unexpected facts about human behaviour, or more precisely, situations when you cannot trust your judgements, beliefs, and intuitions. These are ten classical results from experimental psychology ranging from impression manupulations and distortion of memories to the Stanford prison experiment and learned helplessness.

Doing Science in the Open (vakaro svečias)

Michael Nielsen (michaelnielsen.org)

I’ll start this talk by describing the Polymath Project, an ongoing experiment in “massively collaborative” mathematical problem solving. The idea is to use online tools – things like blogs and wikis – to collaboratively attack difficult mathematical problems. By combining the best ideas of many minds from all over the world, the Polymath Project has made breakthroughs on important mathematical problems. What makes this an exciting story is that it’s about much more than just solving some mathematical problems, no matter how important they might be. Rather, the story suggests that online tools can be used to transform the way we humans work together to make scientific discoveries. We can use online tools to actually amplify our collective intelligence, in much the same way as for millenia we’ve used physical tools to amplify our strength. This has the potential to dramatically accelerate scientific discovery across all disciplines. This sounds like a tremendously optimistic story, but there’s a catch. Scientists – who helped create the net! – have for the most part been extremely extremely conservative in how they use it. Many scientists use it for little more than email, and projects like Polymath are the exception not the rule. I’ll discuss why this conservatism is so common, why it’s so damaging, and how we can change it.